FAQ

Obecné dotazy

Čím se zabýváme v Piga.cz?
Tiskárna piga.cz nabízí velkoformátový offsetový tisk s technologií solventního tisku a sítotisku na nafukovacích balóncích. Výrobky ze standardního sortimentu najdete na hlavní straně tiskárny.  Nabízíme široký sortiment akcidensů, počínaje od plakátů nebo letáků, po více složité výrobky jako např. kalendáře a šité katalogy
Můžu objednat výrobek jiné než standardní velikosti?
Ano. Pokud máte zájem o tisk mimo systém, prosíme Vás o kontakt na email: piga@piga.cz kde uvedete přesné požadované parametry objednávky. Náležitě připravená poptávka nám umožní rychlou kalkulaci bez dodatečné komunikace. Prosíme Vás, aby e-mail s poptávkou obsahoval: formát, podklad, ušlechtilost, náklad a všechny dodatečné informace: počet stran, průběh linie bigování/perforace. Můžete připojit i přílohu (šablona, vizualizace).
Nemám grafiku. Můžu si ji objednat?
Momentálně je tato služba nedostupná.
Nejsem si jistý/á zda dodaný podklad je vhodný pro mojí objednávku, co můžu udělat?
Doporučujeme si objednat balíček vzorků zdarma - obsahuje přehled základních gramatůr a ušlechtilostí podkladů - pomůžou Vám vybrat vhodný materiál. Najdete v něm: různé druhy vizitek, podkladů pro opětovný tisk - notes a firmový papír, křídový papír v podobě klasických a skládaných letáků a šložku. Vzorníky jsou No-Name - bez loga piga.cz, můžete je ukázat svým Zákazníkům. Dodatečné výrobky na základě žádosti.
Nejsem grafikem, nevím zda můj projekt je správně připraven.
V případě pochybností ohledně správnosti připraveného projektu, prosíme o jeho odeslání na email piga@piga.cz - naši konsultanti ho vyhodnotí a v případě potřeby Vám sdělí co je zapotřebí opravit. Soubor můžete odeslat ke konsultaci před složením objednávky nebo až po jejím složení - pak nám ale sdělte číslo objednávky ze systému piga.cz. Prosíme, pamatujte, že projekty vkládané bezprostředně k objednávce jsou kontrolovány na základní úrovni (pouze spady, okraje, barvy).
Jak si můžu být jistý/a, že můj projekt bude správně vytištěn - přesně tak jak ho vidím na monitoru?
Monitory pracují v prostředí RGB, tisk provádíme v barvách CMYK. Jedním ze způsobů kontroly barev je služba vytvoření digitálního proofu - barevná simulace (tzv. zkouška barvy). Jedná se o placenou službu na žádost klienta jejíž cena se pohybuje od XXX Kč do XXX Kč s DHP. Proofy vytváříme ve všech formátech A - od A6 do A0, DL a B3 do B0. Prosíme, mějte na paměti, že barevná schoda proofu a koncového tisku je možná pouze když jsou soubory uložené při použití stejného profilu.
Vlastním reklamní agenturu / tiskárnu - můžu počítat se slevou?
Ano. Jsme otevření ke spolupráci za prostřednictvím Partnerského programu - po vytvoření účtu v systému piga.cz, prosíme o doložení na email výpisu z obchodního rejstříku. Pro dobrý start Vám nabízíme 10% slevu na všechny výrobky ze sortimentu piga.cz.
Nedaří se mi se složením objednávky, potřebuji pomoct.
Prosíme o kontakt za prostřednictvím chatu, e-mailem nebo telefonicky. Naši konsultanti se Vám budou věnovat a pomohou Vám v průběhu skládání objednávky nebo výběru vhodného produktu. Pomoc udělujeme v pracovní hodiny tiskárny, tj. v pracovní dny od pondělí do pátku mezi 8:00 - 16:00.
Kde se nachází sídlo firmy Tiskárna piga.cz?
Korespondenční adresou Český tisk s.r.o. Jurečkova 643/20 MORAVSKÁ OSTRAVA 702 00 OSTRAVA 2 IČ: 17658187 DIČ: CZ17658187, Společnost je zapsána v obch. rejstříku, ved. Krajským soudem v Ostravě oddíl C, vložka 60194. V pracovní dny od 8:00 - 16:00 funguje naše infolinka 55 667 46 22. Možný je rovněž e-mailový kontakt na adresu piga@piga.cz nebo prostřednictvím on-line chatu.
Mám zájem o spolupráci, na koho se mám obrátit?
Prosíme o kontakt na piga@piga.cz. Informaci můžete rovněž získat na tel.: 556 674 622.

 

Registrace a účet v systému piga.cz

Registrace účtu
  Pro registraci účtu je potřeba kliknout na nápis „Založit účet”, nacházející se v pravém horním rohu strýnky. Poté napište svojí emailovou adresu a vložte heslo. Heslo musí mít minimálně 5 znaků. Následně uveďte profil zákazníka a vyplňte údaje k Vašemu účtu. Registrace bude provedena po kliknutí na „Zaregistrovat se”.    
Aktivace účtu
Účet v systému piga.cz nevyžaduje potvrzení přes email. Objednávky lze skládat ihned po registraci.    
Změna údajů
K tomu aby došle ke změně údajů je zapotřebí kliknout na nápis „Zákaznický panel” u horního okraje stránky a následně ze 6 záložek vybrat „změnit údaje”. Nově vložené údaje je třeba uložit.  
Změna hesla
K tomu aby došlo ke změně hesla je zapotřebí kliknout na nápis „Zákaznický panel” u horního okraje stránky a následně ze 6 záložek vybrat „změnit údaje”. Nově vložené heslo je třeba uložit.  
Změna standardní doručovací adresy
K tomu aby došlo ke změně doručovací adresy je zapotřebí kliknout na nápis „Zákaznický panel” u horního okraje stránky a následně vybrat ze 6 záložek „změnit údaje”. V poli „změna údajů” je třeba odznačit „Zasílací údaje jsou stejné”. Poté do pole „Údaje pro zásilku” uvedete novou adresu a změnu uložíte.  
Změna doručovací adresy - No name zásilka
Po výběru a vložení produktu do košíku, přejděte k dalšímu kroku „přejít na další”, ve kterém je možnost nastavení NO NAME zásilky. Označte „Kurýrní služba – zásilka No-name” a „potvrdit objednávku”  
Historie objednávek
Historie objednávek se nachází v zákaznickém panelu v záložce „ukončené objednávky”.  
Obnovení objednávky
Pokud potřebujete objednávku obnovit, vejděte do „ukončené objednávky” v zákaznickém panelu a u konkrétního produktu klikněte na „objednat znovu”. Tím se objednávka opětovně dostane do košíku.  
Archivace souborů
Informace o objednávkách jsou v systému piga.cz uloženy na dobu neručitou. Soubory k objednávkám archivujeme na serveru po dobu 3 měsíců.  
Faktury
Informace týkající se faktur se nachází v záložce „mé faktury” v zákaznickém panelu.  
Sleva
Informace týkající se aktuálně přidělené slevy se nachází v záložce „sleva” v zákaznickém panelu.  

Objednávky

Jak můžu provést objednávku? Čím začít?
Na hlavní straně neleznete širokou škálu našich standardních produktů. Prosíme o výběr požadovaného produktu a poté o určení jeho parametrů. Kalkulačka Vám ukáže cenu jednotlivých nákladů. Na konec stačí dát vybraný produkt do nákupního košíku.
Můžu odstranit produkt z nákupního košíku?
Ano, použijte k tomu ikonku koše. V nákupním košíku můžete rovněž klonovat složenou objednávku. Tato funkce je velmi přidatná pokud chcete tisknout, např. vizitky pro více zaměstnanců.
Udělal jsem chybu při skládání objednávky, můžu ho stornovat?
Ano, ale pouze v případě objednávek čekajících na realizaci - pokud objednávka nebyla zaplacená, prosíme o odstranění objednávky z prostředí klientského panelu a složení nové objednávky - již s opravenými parametry. Pokud objednávka má již status - zaplacená, prosíme o kontakt na e-mail piga@piga.cz - z důvodu stornování a navrácení platby. V případě platby online může být započten manipulační poplatek ve výši XXX Kč s DPH. Objednávky odeslané do tisku nemůžou být stornovány.
Jak dlouho budu čekat na doručení zásilky?
Každý produkt má předurčený čas realizace - přehled doby realizace najdete na straně produktu v záložce "termíny realizace" a také v Zákaznickém Panelu. Produkty se stejnou dobou realizace můžou být spojené do jednoho balíku a může se stát i to, že Vám budou v jeden den doručené dva balíky od různých přepravců. Produkty odesíláme ihned po ukončení jejich výroby.
Kde najdu informace ohledně mé objednávky?
Náhled nových, realizovaných a ukončených objednávek naleznete v Zákaznickém panel.
Nevím v jakém stavu je moje objednávka. Jak zjistit její aktuální stav?
Každá fáze realizace Vaší objednávku je průbězně aktualizována. Aktuální stav nejdete v detailech objednávky. Informaci o realizaci - počínaje platbou, kontrolou, přijetím k realizaci, ukončením a odesláním končíc, Vám odesíláme na e-mail, který jste uvedli při registraci do systému piga.cz.
Do kolika hodin můžu odeslat soubory?
Soubory k objednávkám můžete nahrávat celou dobu (24/7). Abychom mohli začít realizovat Vaší objednávku v daném dni, soubory by měly být nahrány do objednávky do 14:00. Pokud objednávka je zaplacená, ihned přistoupíme k její realizaci.
Kdy začíná realizace objednávky?
Podmínkou předání souborů do tisku v daném pracovním dni, je nahrání bezchybných souborů k objednávce a její zaplacení do hod. 14:00. Opoždění jednoho z výše uvedeného může vést k přesunutí datumu produkce o jeden pracovní den.
Kolik stojí doprava?
Doprava kurýrem je již započítaná v ceně výroby produktu.
Můžu odeslat objednávku do zahraničí?
Ano. Jedná se o dodatečně zpoplatněnou službu. Její cena závisí na hmotnosti a doručovací vzdálenosti. Prosíme o kontakt na piga@piga.cz.
Můžu rozdělit objednávku na menší balíky a odeslat je na různé adresy?
Ano, taková možnost zde existuje. Tato služba je dodatečně zploplatněná. Náklady každého balíku je 284 Kč s DPH. Prosíme o kontakt na email piga@piga.cz s uvedením doručovacích adres.
Nemůžu čekat na zásilku do pondělka, můžu objednat službu doručení zásilky v sobotu?
Bohužel tato možnost zde není.
Chci osobně převzít zásilku a zaplatit hotově. Existuje taková možnost?
Bohužel taková možnost zde prozatím není.
Chci převzít zásilku přímo z výroby. Existuje taková možnost?
Výrobní hala není přizpůsobena k osobnímu odběru. Zásilky odesíláme přímo na doručovací adresu.
S jakými firmami spolupracuje piga.cz?
Balíky doručujeme prostřednictvím přepravní společnosti GLS. Paletové zásilky jsou doručovány firmou PPL.
Může být zásilka odeslána s mojí adresou jako odesílatelem? - zásilky NO NAME
Ano, zcela zdarma poskytujeme službu doručení zásilky na jméno zákazníka - No name. Jedná se o službu zdarma - v objednávkovém formuláři prosíme o uvedení této možnosti.
Jakým způsobem můžu zaplatit objednávku?
Je několik způsobů - platba online, automaticky z www stránky piga.cz nebo přímo na náš firemní bankovní účet. Detailní informace naleznete v záložce Platba a odeslání.
Můžu zaplatit objednávku na základě faktury s delší dobou splatnosti?
Po předchozí domluvě můžeme vystavit fakturu se 7-denní dobou splatnosti a to pouze vzdělávacím institucím a úřadům. Prosíme o kontakt na piga@piga.cz.  

Reklamace

Moje objednávka nebyla řádně vytištěna. Jak mám nyní postupovat?
Prosíme Vás o ohlášení reklamace na email piga@piga.cz s opisem závady, jakého počtu se vada týče + přiložení fotografií. Doba vyřízení reklamace je 7 pracovních dnů. Prosíme o informaci jakým způsobem chcete obdržet náhradu škody.
Jak dlouho trvá vyřízení reklamace?
Odpověď na reklamaci obdržíte do 7 dnů. Budeme se ale starat aby jste obdrželi odpověď v jak nejkatším možným termíně.

Soubory k tisku

Jak připravit projekt?
Pro každý námi nabízený produkt si můžete stáhnout maketu, která Vám pomůže připravit vhodný projekt. Tyto makety jsou uložené ve formátě PSD, Ai, PDF, CDR a návod ve formátě JPG. Prosíme o odznačení makety při zápisu do tisku. Více informací najdete v obecných podmínkách přípravy souboru pro tisk.
V jakém formátě odeslat soubory k tisku?
Akceptujeme soubory ve formátě PDF, FIT nebo JPG.
Proč barva CMYK?
Technologie offsetového tisku používá čtyři barvy, tzw. CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, blacK). V tomto barevném prostředí je nutné připravit všechny soubory k offsetovému tisku. Soubor uložený v jiném barevném prostředí, povede ve výsledném tisku k barevné neschodnosti.
Jaké rozlišení mají být soubory určené k tisku?
Soubory k offsetovému tisku je nutné připravit v rozlišení 300 -350 DPI (počet pixelu na palec). Pro soubory připravené k solventnímu tisku (roll-up, banner) můžou být v rozlišení od 150 DPI nebo i menší (záleží od velikosti).
Jakým způsobem jsou kontrolovány soubory?
Každý nahraný soubor v objednávce projde základní kontrolou. U souboru zkontrolujeme jeho formát, spady, rozlišení a barevné prostředí. Každá naše připomínka Vám bude odeslána na e-mail použitý v průběhu registrace v systému piga.cz. Je možné, že zpráva Vám příjde do SPAMu, proto Vás prosíme o jeho kontrolu.
Jak můžu odeslat soubory k tisku?
Soubory k tisku je zapotřebí nahrát do objednávky v zákaznickém panelu. V případě problémů můžete soubor odeslat emailem na piga@piga.cz - do zprávy uveďte číslo objednávky. Důležité - prosíme vždy o odeslání všech stran určených k tisku.
Jak označit pořadí stran v projektu?
V případě vícestránkových projektů se první stranu považuje za stranu zevnější - je to velmi důležité hlavně u skládaných letáků a vnitřních stran katalogů. Prosíme o kontrolu pořadí stran, neboť ne vždy je u projektu znám záměr Zákazníka. Pokud z důvodu chybně připraveného projektu dojde k promíchání pořadí stran, reklamace nebude zohledněna.
Jaké je barevné provedení tisku na reklamních balóncích?
Tisk na reklamních balóncích provádíme v technologii sítotisku použitím barev PANTONE. Počet barev Pantone můžete určit v paremetrech v průběhu skládání objednávky.

Nejčastější důvody odmítnutí souboru k tisku

Chybí spady a okraje souboru určeného k tisku.
Soubor připravený k offsetovému tisku by měl obsahovat spad (dodatečné pole podél formátu netto, obvykle se jedná o 2-3 mm, v závislosti od produktu). Na pole brutto je zapotřebí přetáhnout připravenou grafiku. Důležité grafické prvky (teksty, logotypy) se nemůžou nacházet mimo pole vnitřního okraje, tj. 3-5 mm od linie řezu. V opačném případě budou tyto prvky ořezány - odchylka řezu je 2 mm.
Barevná neschodnost.
Soubory uložené v barevném schématu RGB nejsou schodné s technologii offsetového tisku. V prostředí RGB pracují monitory a jiná digitální zařízení. Soubory k tisku je zapotřebí připravit v barevném prostředí CMYK - bez profilů ICC. Za chybné barevné prostředí se rovněž považuje barva Pantone.
Chybná koloristika černého písma.
V průběhu přípravy souboru k offsetovému tisku pro černé/šedé písmo, je zapotřebí přijmout obsah jedné barvy, tj. 100% K. Analogicky k šedému písmu - kanál K s menším nasycením. Tímto se vyvarujete chyby pasování v průběhu tisku (přesunutí se jedné barvy vůči ostatním). Tato metoda se používá rovněž u všech tenkých prvků projektu.
Písmo není změněno na tvary.
Texty v vyexportovaných souborech PDF je zapotřebí změnit na šikmé. Pouze tehdy je nebude možné editovat. Tímto procesem se eliminuje automatická změna písma nebo ztráta některých textových prvků.
Vektorová grafika - příprava k sítotisku.
Soubory k objednávkám na reklamní balónky uložené v rastru JPG nebo TIF nebudou akceptované z důvodu nemožnosti přenesení grafiky do tiskové matrice sítotisku. Projekt k sítotisku je tak nutné připravit jako vektorovou grafiku. Po škalování tento soubor neztrácí na kvalitě.

Produkty / technologie

Druhy podkladu.
Offsetový papír je papír určený k opětovnému potištění. Používáme ho hlavně u produktů, které slouží k opětovného potištění, např. firemní papír, blok. Křídový papír je "povlečeným" papírem určeným pro letáky, plakáty, katalogy. V případě velkoformátového tisku používáme jiný podklad - pro plakáty - saténový papír 200g. Podkladem pro roll-up je 440g vinylový blockout nepropouštějící světlo a pro bannery, odolný vůči roztržení, frontlight 510g.
Koloristika.
Koloristika 4/0 znamená jednostranný tisk v plných barvách CMYK. Koloristika 4/4 znamená oboustranný tisk v plných barvách CMYK. Parametry 1/0 a 1/1 u zušlechtění znamená jedno nebo oboustranné pokrytí produktu fólii nebo UV lakem.
Gramáž papíru.
Gramáž papíru znamená hmotnost papíru uvedenou v gramech na jeden čtvereční metr. Gramáž papíru má přímý vliv na tloušťku, tuhost a průhlednost papíru. Papír s malou hmotností je určen převážně pro letáky a plakáty. Papíry s velkou gramáží jsou předurčené pro složky, pořadače a vizitky. Na pocit tloušťky papíru má vliv i zušlechtění, směr vlákna a grafickém uspořádání.
Zušlechtění.
V závislosti na druhu a gramáži papíru, může být podklad dodatečně zušlechtěn. V případě offsetového papíru se dodatečné zušlechtění neprovádí. Tenký křídový papír je zušlechtěn offsetovým lakem, vyšší gramáže zase lakem disperzním. Parciální lak UV se používá hlavně ke zvýraznění některých elementů projektu. Dalším způsobem je foliování, tj. pokrytí jedné nebo obou stran produktu tenkou fólií - k výběru je: matová, lesklá nebo soft touch fólie. 
Základní formáty.
Tiskneme ve standardních velikostech. Na základě Vaší speciální žádosti, můžeme dořezat jednoduché produkty (plakáty, letáky) do mezilehlých velikostí. Na ostatní produkty se vztahuje individuální cenová nabídka.

Pravidla akční nabídky

PRAVIDLA AKČNÍ NABÍDKY -25% Jaro 2020
PRAVIDLA AKČNÍ NABÍDKY -25% JARO 2020 1. Akční nabídka vznikla v rámci činnosti společnosti, Český tisk s.r.o se sídlem v Moravské Ostavě. 2. Nabídka spočívá ve snížení hodnoty objednávky o dalších 25% pro registrované zákazníky. Platí pro všechny produkty. 3. Akce platí od 8.04.2020 až do dalšího oznámení. 4. Veškeré stížnosti a reklamace můžete zasílat organizátorovi e-mailem na adresu piga@piga.cz. Reklamace bude posouzena během 14 dnů. 5. Účastníci souhlasí se zpracováním svých osobních údajů pro účely objednávek. 6. Naše zásady ochrany soukromí a osobních údajů najdete ZDE (bod7). 7. Využitím nabídky příjmáte tato pravidla bez vyjímek. 8. Tiskárna Piga.cz si vyhrazuje právo na změnu pravidel.
PRAVIDLA AKČNÍ NABÍDKY BLACK FRIDAY
PRAVIDLA AKČNÍ NABÍDKY BLACK FRIDAY 1. Akční nabídka vznikla v rámci činnosti společnosti Český tisk s.r.o se sídlem v Moravské Ostavě. 2. Nabídka spočívá ve snížení hodnoty objednávky o dalších 20% pomocí slevového kódu. Platí pouze pro produkty z kategorie NÁLEPKY. 3. Akce platí od 29.11.2019 – 2.12.2019. 4. Veškeré stížnosti a reklamace můžete zasílat organizátorovi e-mailem na adresu piga@piga.cz. Reklamace bude posouzena během 14 dnů. 5. Účastníci souhlasí se zpracováním svých osobních údajů pro účely objednávek. 6. Naše zásady ochrany soukromí a osobních údajů najdete ZDE (bod7). 7. Využitím nabídky příjmáte tato pravidla bez vyjímek. 8. Tiskárna Piga.cz si vyhrazuje právo na změnu pravidel.